czwartek, 21 stycznia 2016

Rollsy cynamonowe

Witam wszystkich, dziś przybywam z przepisem na cudowne cynamonowe roleczki, idealne jako szybkie śniadanie, przekąska do popołudniowej kawy, no, może jedynie średni pomysł na kolację (dokładnie w ramach tego posiłku dzisiaj je jadłam). Są też świetne w wariancie z nutellą, jednak tym razem postawiłam na cynamon.

✦ ciasto francuskie  ja akurat poszłam na łatwiznę i kupiłam gotowe. Bardzo przyspiesza to robienie rollsów, ponieważ kupne ciasto jest od razu gotowe do pracy. Jeśli jednak jesteście zainteresowani robieniem własnego ciasta, to odsyłam was do google'a, gdzie roi się od przepisów.

A teraz do rzeczy! Gdy mamy już ciasto francuskie, należy pociąć je na długie wąskie paseczki.
Potem zajmujemy się masą, którą je wysmarujemy.

masa Do jej wykonania potrzeba tylko cukru pudru, margaryny i cynamonu. Pod wpływem temperatury będzie się ona topiła na cieście francuskim. Mniam!
3 łyżki margaryny w temp. pokojowej mieszamy z 1-2 łyżkami cukru i połową łyżeczki cynamonu. Mieszamy skłądniki i taką masą smarujemy każdy pasek ciasta.

Potem zawijamy paski w ślimaki. Smarujemy je z wierzchu żółtkiem jaja i sypiemy na koniec gruboziarnistym cukrem. Potem wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na około 15-20 minut. Po wyjęciu z piekarnika dobrze jest osuszyć je na papierowych ręcznikach, a potem można od razu je jeść. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz