czwartek, 10 grudnia 2015

Moda od podstaw, czyli podręczniki stylu

  Pod koniec tego roku miały miejsce premiery dwóch książek: francuski "Bądź chic" oraz polski "Elementarz stylu". Obie książki bardzo chciałam przeczytać, więc gdy tylko nadarzyła się okazja zakupiłam je.
  Najpierw może je przedstawię. "Bądź chic" książka stworzona przez dwie sławne Francuski-Emilie Albertini i Anne Humbert. Celem książki jest pokazanie, że styl sprowadza się do 5 podstawowych elementów: trencza, jeansów, białej koszuli, małej czarnej oraz balerin. Przy opisywaniu każdej z tych rzeczy autorki opowiadają kto je stworzył, jaki model jest najlepszy dla twojej figury, kto był najsłynniejszą ambasadorką, co mnie się bardzo spodobało, ponieważ uważam, że dobrze jest wiedzieć, że Levi Strauss stworzył swoje jeansy dla pracowników fabryk. Według mnie książka jest świetnym wyborem dla osób, które nie mają pojęcia o stylu i nie maja najmniejszej ochoty kombinować z ubraniami, natomiast dla mnie, osoby z własnym stylem posiadającej z tych 5 elementów tylko jeansy jest ona po prostu nudna i nic nie wprowadziła poza przekonaniem, że po co się ładnie ubierać skoro można się ubrać najzwyczajniej. Książka jest napisana dla mnie językiem mało dostępnym dla osób niewtajemniczonych w świat mody, a przecież teoretycznie właśnie dla nich została stworzona. Podsumowując, według mnie nie jest to najlepszy wybór i teraz bym jej nie kupiła, ponieważ wszystko przed przeczytaniem już wiedziałam, natomiast jeśli nie zależy Wam na stylu, tylko chcecie wykuć podstawy schludnego ubioru to jest dobrym wyborem.



  Teraz pora na drugą książkę "Elementarz stylu" stworzona została przez Katarzynę Tusk, słynną założycielkę bloga make life easier. Cel lektury jest dość podobny do poprzedniej pozycji, czyli nauka stylu, ale w innej formie. Autorka podaje nam niezbędniki w szafie, ale mówi również, że to są podstawy, na których dopiero wygląd się buduje, mówi również, że styl to nie tylko modne stylizacje, ale również cała postawa z czym ja absolutnie się zgadzam. Książka napisana jest bardzo przyjemnym językiem, dobrze się ją czyta i zawiera wiele zabawnych anegdotek. Muszę tutaj jeszcze wspomnieć o zdjęciach, które są po prostu piękne. Tak więc uważam, że zdecydowanie lepiej uczyć się z tej książki niż z poprzedniej, zwłaszcza, że została napisana przez Polkę!



   Na koniec, uważam, że jeżeli interesujecie się modą i macie już wypracowany gust to lepiej zainwestować pieniądze w coś innego, ale jeżeli nie lubicie tego, a chcecie lub musicie dobrze wyglądać to zdecydowanie polecam Wam Elementarz.
Łucja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz